*********************************************************************************************************************************
FINANSAVIMO PROJEKTAS „MACIERZ SZKOLNA”
Valčiūnų vaikų lopšelio-darželio „Boružėlių” gr. ugdytiniai džiaugiasi naujomis įsigytomis priemonėmis, finansavimą skyrė organizacija MACIERZ SZKOLNA, kurios tikslas remti mažas vaikų grupes ugdomas gimtąja kalba (lenkų) Lietuvoje.
***********************************************************************************************************************************
LIETUVOS IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ PROJEKTAS
„LIETUVOS MAŽŲJŲ ŽAIDYNĖS 2024“
Projekto tikslas – skatinti Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų fizinį aktyvumą. Projekto koordinatorės įstaigoje: IU mokytoja metodininkė Anželika Jachimovičienė, IU mokytoja Diana Dovkša
***********************************************************************************************************************************
Projektas „STEBUKLINGA PASAKA MANO ŠIRDELĖJE”
nuostatai:
https://valciunudarzelis.lt/wp-content/uploads/2024/01/STEBUKLINGA-PASAKA-MANO-SIRDELEJE-NUOSTATAI.docx
*********************************************************************************************************************************
„SVEIKATIADA” 2023-2024 m.m.
Projektas ,,Sveikatiada” yra pilnas smagių ir originalių veiklų, skatinančių sveiką gyvenimo būdą.
2023–2024 mokslo metų „Sveikatiados“ veiklų planas
2023 m. rugsėjo mėn. vaikų lopšelio-darželio ikimokyklinio ugdymo grupė „Žiogeliai” prisijungė prie projekto „SVEIKATIADA”. Projekto „SVEIKATIADA” internetiniai puslapiai: http://sveikatiada.lt , https://www.facebook.com/
Projekto koordinatorės įstaigoje: IU mokytoja metodininkė Anželika Jachimovičienė, IU mokytoja Diana Dovkša
***********************************************************************************************************************************
„DARŽELIO MAŽŲJŲ ŽAIDYNĖS 2023“
Su didžiausiu džiaugsmu mūsų įstaiga antrus metus iš eilės prisijungia prie respublikinio projekto „Lietuvos mažųjų žaidynės 2023“. Žaidynių organizatoriai – Lietuvos tautinis olimpinis komitetas (LTOK) ir Respublikinė ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagoginė asociacija (RIUKKPA).
Ikimokyklinis ir priešmokyklinis amžius – palankiausias formuoti įgūdžius, įpročius ir gyvenimo nuostatas, šis projektas puiki priemonė skatinti fizinį aktyvumą bei pozityvų požiūrį į kūno kultūrą ir sportą, bendravimo ir bendradarbiavimo galimybes. Projekto metu siekiama įtraukti vaikus į fizinio aktyvumo veiklas, kurios skatina džiugius jausmus sportuojant.
Balandžio 26 d. mūsų darželyje vyko šio projekto II etapas, festivalis „DARŽELIOMAŽŲJŲ ŽAIDYNĖS 2023“. Skambant LMŽ himnui, puikiai nusiteikę, darželio vaikučiai kartu su mokytojomis festivalį pradėjo iškilmingomis eitynėmis darželio teritorijoje, visi kartu su Liūtuku Vikiu smagiai padarėme muzikinę mankštą po kurios buvo organizuotas bendras bėgimas. Darželio teritorija buvo suskirstyta į 5 stoteles, kuriose buvo organizuotos sporto rungtys, estafetės, kliūčių ruožai, judrūs žaidimai.
Festivaliui pasibaigus, darželio direktorė Janė Kovger, įteikė vaikams diplomus ir taures. Visi drauge pasivaišinome obuoliais.
Dėkojame visai darželio bendruomenei už pagalbą organizuojant festivalį.
Festivalio iniciatorės ir koordinatorės: mokytoja metodininkė Anželika Jachimovičienė ir mokytoja Diana Dovkša
„DARŽELIO MAŽŲJŲ ŽAIDYNĖS 2023“
nuostatai:
**********************************************************************************************************************************
MAŽOSIOS VELYKĖLĖS
Pažadinus, kas buvo užmigdyta, Velykų saulė patekėjo rytą, Prikėlė žolę, medį, plukės žiedą, Ir vis linksmiau per aukštą dangų rieda. Balandžio 13 dieną Valčiūnų vaikų lopšelyje-darželyje šventėme Šv. Velykas. Šiai šventei vaikai ir mokytojos ruošėsi iš anksto: vaikai spalvino margučius, šoko ratelius, dainavo daineles. Pavasariškai papuošta darželio salė sukvietė mažus, ir didelius pasidžiaugti mažosiomis Velykėlėmis. Vaikai susipažino su Margučio istorija , dainavo smagias pavasario daineles. Nuoširdus ačiū visai darželio mokytojų bendruomenei, vaikams, renginio organizatorėms ir vedėjoms – mokytojoms Marijai Savickienei ir Reginai Chont , meninio ugdymo mokytojai Viktorijai Avižėnis.
***********************************************************************************************************************************
MUZIKOS FESTIVALIS „DRAUGYSTĖS ŽIEDAI”
” Draugystės žiedai”nuostatai
***********************************************************************************************************************************
PROJEKTAS „LIETUVA – MAŽYTIS MŪSŲ KRAŠTAS”
nuostatai:
Projektas Lietuva – mažytis mūsų ktaštas
***********************************************************************************************************************************
MENINIS-SOCIALINIS PROJEKTAS
„GERUMAS MUS VIENIJA”
Advento ir Šv. Kalėdų laikotarpis – tai gerų darbų, šilumos, pagalbos, užuojautos kitiems ir supratingumo metas. Šiuo laikotarpiu ypatingai svarbu yra dalintis šventine nuotaika su tais žmonėmis, kuriems labiausiai trūksta dėmesio, švelnaus žodžio šilumos, šypsenos ar apkabinimo. 2022 metų lapkričio-gruodžio mėn. meninio ugdymo mokytoja Viktorija Aviženis ir mokytoja Diana Dovkša organizavo Vilniaus r. ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, pedagogų ir tėvų meninį-soacialinį projektą „Dovanokime šilumą“. Pagrindinė projekto idėja – stebuklingo laikotarpio prasmės, pagalbos, užuojautos svarbos suvokimas. Tikslas – skatinti vaikų, tėvų, pedagogų tarpusavio bendradarbiavimą, kūrybiškumą, iniciatyvumą, padėti vaikams suvokti Advento ir Šv. Kalėdų laukimo prasmę, perteikti prieškalėdinio laikotarpio nuotaiką, formuoti gėrio suvokimo nuostatas. Savo darželyje kartu su vaikais daug diskutavome apie vienišus žmones, jų emocinę būseną, skatinome vaikų norą padėti tokiems žmonėms, padaryti kažką, kas juos pradžiugintų. Organizavome kūrybines dirbtuves, į kurias buvo pakviesti ir auklėtinių tėvai bei mokytojos. Kartu kūrėme atvirukus, eglutės žaisliukus, gaminome bei puošėme kalėdinius meduolius. Ruošėme konceritnę programą. Kartu su vaikais vykome į Prūdiškių socialinės globos namus, kur dainavome daineles, grojome muzikiniais instrumentais bei savo paruoštomis dovanėlėmis sveikinome globos namų gyventojus. Kitos ugdymo įstaigos, dalyvavusios projekte, irgi pasidalino savo patirtimi, veikla, nuotraukomis bei patirtais įspūdžiais. Ugdymo įstaigų pedagogai daug kalbėjo su ugdytiniais apie stebuklingą laiką, kai visiems norisi dėmesio ir gerumo, bet labiausiai vienišiems žmonėms. Dalyviai gamino meduolius, kepė obuolių pyragus bei vaišino vienišus senuolius, ruošė rankų darbo dovanėles (piešė piešinius, klijavo kalėdines kompozicijas, gamino atvirutes, puošė puodelius lipdukais bei slėpė juose staigmenėles), kuriomis sveikino senyvo amžiaus žmones su artėjančiomis šventėmis. Maišiagalos vaikų lopšelis-darželis savo bendruomenės gamintus atvirukus net nusiuntė į Kalėdinių atvirukų parodą Tradicinių amatų centre Houvalto dvare Maišiagaloje. Parodai pasibaigus įteikė atvirukus Paberžės socialinės globos namų vienišiems senjorams. O Riešės vaikų darželio muzikos mokytoja Vaiva Jucevičiūtė-Bartkevičienė nusiuntė Nemenčinės Savarankiško Gyvenimo namų gyventojams savo auklėtinių įrašytą vaidinimą „Pirštinė“. Šis darželis pasidalino labai reikšminga XIX a. amerikiečių rašytojo K.N. Bouvio mintimi: „Gerumas – tai kalba, kuria gali kalbėti nebyliai ir kurią gali girdėti kurtieji“. Projekto dalyviai, negailėdami pozityvių vizualinių elementų, dalinosi įspūdžiais. Rašė, kad aplankyti seneliai labai džiaugėsi vaikų bei jų šeimos narių kūryba. O vaikai jautėsi laimingi, kad galėjo pradžiuginti vienišus senjorus. Projekto organizatorės: meninio ugdymo mokytoja Viktorija Aviženis IU mokytoja Diana Dovkša https://drive.google.com/file/d/13jkGiOMIsqNsiApMPD4iEPK5feXQntri/view?usp=drivesdk
nuostatai:
Socialinis projektas Dovanokime šilumą
**********************************************************************************************************************************
RESPUBLIKINIO IKIMOKYKLINĮ IR PRIEŠMOKYKLINĮ UGDYMO TEIKIANČIŲ ĮSTAIGŲ PROJEKTO ,,MUZIKINIŲ PASAKAIČIŲ MIESTAS“ NUOSTATAI
Projekto „Muzikinių pasakaičių miestas” nuostatai
**********************************************************************************************************************************
VILNIAUS R. IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ KŪRYBINIO PROJEKTO
„STEAM BANDYMŲ, EKSPERIMENTŲ, TYRINĖJIMŲ SAVAITĖ“
nuostatai:
VILNIAUS R. IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PEDAGOGŲ VIRTUALIOS GEROSIOS PATIRTIES SKLAIDOS
„ PEDAGOGŲ SUKURTŲ PRIEMONIŲ PANAUDOJIMAS UGDYMO PROCESE“
NUOSTATAI
Nuostatai – pedagogų sukurtų priemonių panaudojmas ugdymo procese
PROJEKTAS: „KAI APLINK GAMTOJ ŠVARU, TAI GYVENT MUMS BUS SAUGU“
NUOSTATAI
RESPUBLIKINIS EKOLOGINIS PROJEKTAS
PROJEKTAS: ,,KŪRYBIŠKAS VAIKŲ UGDYMO APLINKOS IR ERDVIŲ PANAUDOJIMAS”
2019-2020m.m.
,,BITUČIŲ” grupė 4-5 metų vaikai. Tikslas: Ugdymo procese plačiau panaudoti ugdymo aplinkos ir erdvių teikiamas galimybes. Uždaviniai: 1.Ugdymo procese naudoti kuo įvairesnes, netradicines aplinkas bei erdves. 2.Skatinti vaikų domėjimąsi aplinka, norą ją tyrinėti. 3.Skatinti kiekvieno vaiko iniciatyvumą, kūrybiškumą ir pasitikėjimą savimi.
Projekto metu vaikai ėjo į ekskursiją stebėti rudeninės gamtos, rinkti medžių lapų, gilių ir įvairių uogų iš kurių gamino darbelius. Žiemos tematika buvo kolektyvinis darbas „ PAPUOŠIM EGLUTĘ ”. Aplankėme eglutę savo gyvenvietėje, grožėjomės jos papuošimais. Vaikai štampavo eglutės žaisliukus su savo gamybos štampais, patys pasirinkę norimas spalvas ir vietą ant eglutės.
,,KŪRYBIŠKAS VAIKŲ UGDYMO APLINKOS IE ERDVIŲ PANAUDOJIMAS”
Pedagogės: Rasa Konova ir Marija Savickienė
Projektas :„Piešiu aš, pieši tu- pieškime visi kartu“
Projekte dalyvavo: 3-5 m. „Boružėlių grupės“ vaikai. Projekto tikslas: Meninės veiklos metu ugdyti vaikų socialinę kompetenciją,netradicinėje aplinkoje. Projekto uždaviniai:
- Meninės veiklos metu ugdyti vaikų gražu bendravimą, bendradarbiavimą.
2.Stebint, analizuojant formuoti vaikų pozityvų požiūrį į gerąją darbo patirtį.
3.Suteikti vaikams kuo įvairesnės kūrybinės veiklos galimybių netradicinėje aplinkoje.
4.Išgyventi naujai patirtų įspūdžių džiaugsmą piešiant, kuriant bendrus darbus.
Projekto metų vaikai išbandė savo piešimo įgūdžius, skirtingu metų laiku netradicinėje aplinkoje.
Įdomiausia vaikams buvo, iš gamtinių medžiagų,kurti tautišką juostąkurias rado darželio kieme rudenėliui atkeliavus.
Netradicinėje aplinkoje piešėme su vandens burbulais, o mažieji su ausų krapštukais.
Piešimas kaip niekas kitas lavina vaiko gebėjimus pastebėti detales, skirtumas, aptikti aplinkoje daug daugiau dalykų negu atrodo iš pirmo žvilgsnio.
Projektą organizavo IUP mokytojos: Viktorija Dailydienė, Regina Chont
VILNIAUS R. VALČIŪNŲ VAIKŲ LOPŠELYJE-DARŽELYJE
Įgyvendinamas projektas „STEAM idėjų plėtojimas integruojant inovatyvią „LEGO Education“ metodiką ikimokyklinio ugdymo įstaigose“
Projekto įgyvendinimo metu bus siekiama pagerinti vaikų gebėjimus – iniciatyvumą ir atkaklumą, kūrybiškumą, problemų sprendimą, tyrinėjimą, aplinkos pažinimą, skaičiavimą ir matavimą, mokėjimą mokytis, sakytinę kalbą – taikant inovatyvias LEGO Education metodikos idėjas naudojant STEAM Park ir MAKER priemones.
Naudojant LEGO education priemones pedagogams atveriama galimybė išmokyti būtinų šiuolaikiniam vaikui gebėjimų, o siekiant suteikti vaikams kuo daugiau kūrybinės laisvės LEGO education sistema nuolat tobulinama, todėl STEAM parkas gali būti praturtintas inovatyviomis MAKER rinkinio idėjomis. Kiekviena veikla leidžia vaikams neribotai išreikšti save kūrybinių bandymų ir atradimų metu. Pedagogas, žinodamas savo veiklos tikslą, suteikia vaikams kuo daugiau laisvės bendraujant, konstruojant, kitaip veikiant, sudaro sąlygas mąstyti, aptarti ir, aišku, tęsti – tai pagrindiniai LEGO education sistemos elementai.
Projekto metu bus sukurta su Lietuvos švietimo dokumentais, ikimokyklinį ugdymą reglamentuojančiais dokumentais („Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašu“, 2014) suderinta, paremta LEGO Education idėjomis, naudojant STEAM Park ir MAKER priemones, vaikų ugdymo metodika, kuri bus skirta pažinimo (ankstyvosios matematikos ir mokslo) srities gebėjimams ugdyti. Metodika galės naudotis Lietuvos ikimokyklinio ugdymo mokytojai, dirbantys darželiuose, kurie taiko skirtingus ugdymo organizavimo modelius.
Projekte dalyvauja Panevėžio lopšelis-darželis ,,Pasaka“, Panevėžio lopšelis-darželis ,,Jūratė“, Vilniaus lopšelis-darželis „Švelnukas“, Telšių lopšelis-darželis „Mastis“, Telšių lopšelis-darželis „Žemaitukas“, Telšių rajono Rainių lopšelis-darželis, Telšių lopšelis-darželis „Eglutė“, Vilniaus lopšelis-darželis „Gintarėlis“, Vilniaus rajono Valčiūnų lopšelis-darželis, Vilniaus Salininkų lopšelis-darželis, Vilniaus Simono Konarskio gimnazija, Vilniaus lopšelis-darželis „Viltenė“.
Projektas „STEAM idėjų plėtojimas integruojant inovatyvią „LEGO Education“ metodiką ikimokyklinio ugdymo įstaigose“, Nr. 09.2.1-ESFA-K-728-02-0082, finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis
RESPUBLIKINIS PREVENCINIS PROJEKTAS
„ŽAIDIMAI MOKO“
2019-2020 M.M.
Nuo š.m. spalio 1 d. Valčiūnų vaikų lopšelis – darželis jau trečius metus prisijungė ir dalyvauja Respublikiniame prevenciniame projekte „Žaidimai moko“. Projektą vykdo darželio pedagogės: Anželika Jachimovičienė, Ilona Turbinova, vyresn. logopedė Julija Skripskienė.
„SVEIKATIADA”
2019 m. rugsėjo mėn. Valčiūnų vaikų lopšelio-darželio priešmokyklinio ugdymo grupė „Žiogeliai” prisijungė prie projekto „SVEIKATIADA”. Projekto „SVEIKATIADA” internetiniai puslapiai: http://sveikatiada.lt , https://www.facebook.com/
Atsakinga: Anželika Jachimovičienė
Skaniausių salotų paruošimas!
Projekto „Moku elgtis prie stalo“ pabaigai buvo gaminamos vaisių salotos. Vaikai patys pjaustė vaisius, serviravo stalą ir ragavo pačių gamintas salotas. Šio projekto metu įgytos žinios vaikams padės tinkamai elgtis prie stalo. Viso projekto metu vaikai sužinojo ir išmoko pagrindines taisykles kaip turime elgtis prie stalo, išmoko serviruoti stalą, lankstyti servetėles, tinkamai laikyti ir naudotis stalo įrankiais.
Atsakingi: socialinė pedagogė Ilona Turbinova, priešmokyklinio ugdymo pedagogės: Anželika Jachimovičienė, Zita Vasiliauskienė.
PROJEKTAS
„MOKU ELGTIS PRIE STALO“
Nuo 2018 m. lapkričio 2 d. Valčiūnų vaikų lopšelis – darželis įstaigoje organizuoja ir vykdo projektą „Moku elgtis prie stalo”. Projekto tikslas: ugdyti vaikų tinkamą elgesį prie stalo. Elgesio menas prie stalo – būtinybė, kuri kitaip vadinama etiketu. Etiketas – visuotinai priimtos (gero) elgesio viešumoje. Gebėjimas elgtis prie stalo kaip pridera, padės vaikams nesijausti nejaukiai net ir nepažįstamų žmonių draugijoje.
Atsakingi: socialinė pedagogė Ilona Turbinova, priešmokyklinio ugdymo pedagogės: Anželika Jachimovičienė, Zita Vasiliauskienė.
RESPUBLIKINIS PREVENCINIS PROJEKTAS
„ŽAIDIMAI MOKO“
2018-2019 M.M.
Nuo spalio 1 d. Valčiūnų vaikų lopšelis – darželis prisijungs ir dalyvaus Respublikiniame prevenciniame projekte „Žaidimai moko“. Projektą vykdo darželio pedagogės: Anželika Jachimovičienė, Zita Vasiliauskienė, Ilona Turbinova, vyresn. logopedė Julija Skripskienė.
„ŽAIDIMAI MOKO“
2017-2018 M.M.
Valčiūnų vaikų lopšelis – darželis jau antrus metus dalyvauja Respublikiniame prevenciniame projekte „Žaidimai moko“. Šis projektas skirtas 5 – 6 metų vaikams. Pagrindinė projekto vykdymo veiklos forma yra – žaidimai. Darželio pedagogės šį projektą vykdo „Žiogelių“ grupės ugdytiniams. Labai svarbu paminėti, kad šio projekto tikslas – žaidimų pagalba lavinti penkiamečių, šešiamečių erdvės ir laiko, regimąjį suvokimą, tikslinti ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius. Projektą vykdo darželio pedagogės: priešmokyklinio ugdymo vyresn. auklėtojos Anželika Jachimovičienė, Zita Vasiliauskienė, vyresn. pedagogė Ilona Turbinova, vyresn. logopedė Julija Skripskienė.
RESPUBLIKINĖ IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ AKCIJA
„KALBA TYLA“
Balandžio 26 d. įstaigoje buvo minima Tarptautinė triukšmo suvokimo diena. Kiekvienais metais, paskutinį balandžio trečiadienį, minima Tarptautinė triukšmo suvokimo diena, kuri skirta atkreipti visuomenės dėmesį į visiems aktualią triukšmo problemą ir skatinti tylesnį ugdymo įstaigų, darboviečių, namų, poilsio aplinkos sukūrimą. Su vaikais mokėmės pasisveikinti be žodžių, kiekvienas vaikas išmoko parodyti savo vardą gestais, žiūrėjome filmuką apie gestų abėcėlę. Užsiėmimo pabaigai vaikai klausėsi ramios muzikos ir piešė tylą. Kiekvienas vaikas sėdint ratu papasakojo ką nupiešė. Iš piešinių buvo sukurta „Tylos knyga“.
Organizavo: vyr. auklėtoja Anželika Jachimovičienė, socialinė pedagogė Ilona Turbinova
„PROFESIONALIAUSIOS AUKLĖTOJOS“ KONKURAS
Vasario 7d. pedagogės Viktorija Skaržinska, Rasa Konova, Anželika Jachimovičienė ir muzikos mokytoja Tatjana Kinderevičienė dalyvavo Rudaminos vaikų lopšelyje-darželyje „Ąžuoliukas“ organizuotame „Profesionaliausios auklėtojos “ konkurse.
VILNIAUS R. IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ PROJEKTAS
„SVEIKAI VALGAU – SVEIKAS AUGU”
Mūsų darželis 2016 m. lapkričio mėn. prisijungė prie projekto „SVEIKAI VALGAU -SVEIKAS AUGU”. Projekto tikslas – formuoti teisingo maitinimosi nuostatas. Projekto uždaviniai:
- Turtinti vaikų žinias apie sveiką mitybą;
- Skatinti ugdytinius sveikai maitintis;
- Suteikti vaikams žinių apie maisto svarbą vaikų augimui, vystymuisi, sveikatai;
- Ugdyti teisingus maitinimosi įgūdžius bei įpročius;
- Suteikti ugdytiniams džiugių akimirkų, teigiamų emocijų.
Darželio pedagogės Anželika Jachimovičienė ir Rasa Konova paruošė ir pristatė įstaigoje organizuotų veiklų stendinį pranešimą. TARPTAUTINIS TOLERANTIŠKAS PROJEKTAS „SAY HELLO TO THE WORLD” („PASAKYK LABAS PASAULIUI”) Nuo 2016 m. vasario 22 d. mūsų darželis pradėjo vykdyti Tarptautinį projektą „Pasakyk labas pasauliui”. Projekto tikslas – tolerantiškumo ugdymas. Mūsų darželio vaikai bendrauja su Brazilijos darželio vaikais, suranda sau draugus, geba priimti kitos tautos vaikučius ir juos priima į savo draugų ratą. 2016 m. kovo 1 d. įvyko pirmasis video skambutis, kurio metų vaikai akivaizdžiai susipažino su Brazilijos draugais.
TARPTAUTINIS ILGALAIKIS PROJEKTAS „VAIKO KELIAS Į GRAŽIĄ KALBĄ” Nuo 2014 metų spalio mėnesio mūsų darželio komanda prisijungė prie Tarptautinio ilgalaikio projekto „Vaiko kelias į gražią kalbą“. PROJEKTO TIKSLAS – Ankstyvajame amžiuje (1,5-4 m.) sudaryti palankias sąlygas ankstyvosios vaikų kalbos sutrikimų prevencijos taikymui kalbos ugdyme: ugdyti vaikų kalbą remiantis ir vadovaujantis kalbos ugdymo modeliu, naudojant inovatyvius (kūrybiškus) metodus.